ابلاغیه دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

وطنداران عزیز!
چنانچه میدانیدطی روز های اخیر ، در رسانه های اجتماعی و دنیای مجازی تحت عنوان (در گروه تلگرام اداره امور ریاست جمهوری چه میگدرد؟) مطلبی گیچ کننده و حیران کننده از نام شخصی ثواب الدین مخکش معاون ریاست نظارت و ارزیابی اداره امور ریاست جمهوری پخش گردید که دارای ۱۲ ماده بود.
با وجودیکه آقای مخکش از پست و تهیه این مطلب انکار کرد، اداره امور خواستار استعفای وی شد. محترم محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور به این مسله تشویش جدی خود را ابراز و به لوی سارنوالی وظیفه سپرد تا این مسله را دقیقا” بررسی و عاملین آنرا به مجازات محکوم نمایند.
طرح و تنظیم چنین اعمال ضد ملی، ان هم از آدرس مقامات رهبری کننده کشور ، اصلا قابل قبول نبوده ، هر حرکت ضد ملی و ضد مذهبی که باعث ایجاد درز بین اقوام و ملیت های باهم برادر کشور شود به مثابه خیانت ملی تلقی میگردد و از سوی دیگر جرم یک عمل شخصی است که متعلق به قوم ، زبان ، سمت ، و مذهب نمی گردد، ولی با تاسف که عده از افراد ، اگاهانه یا غیر اگاهانه به افتراق ملی دامن زده ، تلاش دارند به چنین مسایل رنگ و بوی قومی بدهند که جدا” قابل نگرانی میباشد.
ما در برهه حساسی از تاریخ تکامل جامعه قرار داریم و تعاملات منطقوی و جهانی بیش از هر وقت دیگر خطیر، مبرم و پیچیده است.
حزب ما باور مند است ،در صورتی که این روند خردورزانه مدیریت شود سلامت جامعه بقا خواهد یافت و از تمایلات انحرافی جلوگیری میشود.
حزب ما معتقد است که تمام ملیت هاو اقوام با هم برادر کشور طبق قانون اساسی دارای حقوق مساوی بوده ، کادر ها و نخبه گان واقعی شان حق دارند تا در حرکت در آوردن چرخ حکومت نقش موثر و فعال خود را ایفا نمایند ، تحقق قوانین موضوعه کشور و منافع ملی را سر مشق اجرا ات خویش قرار دهند ، فعالیت های ضد قومی و به حاشیه راندن اقوام دیگر ، جرم نابخشودنی بوده و به مثابه خیانت ملی، با عاملین آن برخورد صورت گرفته ، به پنجه قانون سپرده شود.
با احترام
پوهاند دوکتور محمد داود راوش
رئیس حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

Comments are closed.