اعلامیه دارالانشای حزب متحدملی ترقی مردم افغانستان در مورد نشست مسکو

 

شهر کابل حمل 1396

طوریکه هموطنان عزیر اگاهی دارند, درین اواخر به ابتکار مسکو نشست صلح با شرکت یازده کشور منطقه به شمول افغانستان دایر گردید که طبق اعلان رسانه ها این پروسه در آینده با شرکت نیرو های مسلح مخالف دولت افغانستان دنبال میگردد.

دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان معتقد است که هر عمل مثبت ایکه به قطع جنگ , خونریری و تامین صلح و ثبات سراسری در کشور می انجامد قابل تایید است. ما از همه تلاش ها در جهت تامین صلح , امنیت دایمی و برچیدن اسلحه غیر قانونی بعد از نهایی شدن توافقات صلح,غرض تامین حاکمیت ملی , استقلال و تمامیت ارضی کشور  در جهت ایجاد فضای باز سیاسی حمایت میکنیم.

چنانچه در برنامه حزب امده است: “حمایت از حل مسله جنگجویان ضد دولتی از طریق سیاسی , حزب ما خواهان آتش بس و قطع فوری جنگ و خونریزی بیشتر و استقرار صلح عادلانه در افغانستان است. ما از جلب و مشارکت مخالفین مسلح دولت در پروسه های سیاسی افغانستان پشتیبانی مینماییم مشروط بر اینکه آنها خشونت را کنار بگذارندو ارزش های بنیادین قانون اساسی را بپذیرند…”

تجمع نیرو های افراط گرا تحت عناوین مختلف در کشور که قلب اسیا نامیده میشود , در بی ثبات سازی کشور های مختلف منطقه و جهان نقش اساسی داشته و منافع کشور های منطقه را تهدید میکند .بنا” به نیرو های مسلح مخالف خطاب مینماییم که از عقل سلیم کار گرفته  , از خشونت , زورگویی, ترور, کشتار , انفجار و تخریب زیر بنا های مادی و معنوی کشور اجتناب و رزیده , با توظیف اشخاص اگاه و با صلاحیت پروسه صلح را دنبال نموده , سلاح خود را بر زمین بگذارند. و دولت ج.ا.ا نیز در امر بزرگ عمل ابتکاری نماید

بیایید که دست بدست هم داده با اتحاد ملی , وحدت و یکپارچه گی وطن زجر دیده خود را نجات داده زخم های خونین آنرا تداوی نماییم .

صلح ضرورت زمان است.در امر تامین آن باید اقدامات جدی و هدفمند صورت گیرد.

بااحترام

پوهاند دوکتور محمد داود راوش

رییس حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

Comments are closed.