اما چه باید شودکه مردم ما از بیداد تروریسم رهایی یابند؟

داکتر حبیب منگل

کابل عزیز باز در خون است. چهار شنبه ۱۰ جوزا تروریست های وحشی و جنایت پیشه درکابل به یک جنایت دیگر18765664_1969622263267286_8542386661173070349_n دست زدند وباردیگر ده ها تن از هموطنان شامل کودکان ؛ زنان ومردان را به به خاک وخون کشاندند وکابل عزیز را به ماتم شاند . من هم به شهدای این حملات بزدلانه ؛ فردوس برین استدعا دارم وبرای خانواده های ان صبر جمیل و به مجروحین ان شفا عاجل میخواهم وبه عوامل این جنایت نفرین میفرستم .وبه این پرسش هر هموطن مکث می نمایم که پس چی باید شود که مردم ما ازبیداد تروریسم واید یالوژی ان ( افراطیت مذهبی) که به نام «جهاد » اغاز وادامه دارد رهایی یابند .؟
و به نظر من پاسخ این است و مردم ما در صورت ازجنایات و کشتار شبکه های تروریستی رهایی یافته میتواند وصلح وثبات پایداردرکشور ما تامین ونهادینه گردیده میتواند که :
*یک حکومت نیرومند وزعامت سیاسی یک پارچه ؛‌قانونمدار؛ فساد ستیز وخدمت گار مردم درکشوربه میان اید . واین حکومت به تدوین یک استراتیژی موثروموفقیت امیز به بن بست کنونی در جنگ با تروریسم وافراطیت مذهبی نکته پایان بگذارد وتجارب نشان میدهد که همچو حکومت را فقط نیروهای ملی ؛ دموکراتیک ؛مترقی وداد خواه کشور که دریک جبهه ء وسیع وطنی متحد شوند ایجاد کرده میتوانند .
*ایالات متحده امریکا وناتو تعهدات خودرا در جنگ با تروریسم وتامین امنیت وارتقای قابلیت دفاعی – امنیتی کشورما به صورت شفاف ومسولانه عملی سازند ودراین زمینه بر پاکسستان نیز فشار وارد نماید واز ان مجدانه خواسته شود که از صدور تروریسم دولتی به افغانستان واز بازی دوگانه( تروریست بد وخوب ) ورویکرد کثیف ( انکار ؛ تخلف ودوری) در جنگ با تروریسم وحمایت شبکه های تروریستی دست بکشند وپایگاه های انان را در خاک خود ازبین ببرد و در صورت امتناع پاکستان از مطالبات متذکره درمورد انزوای بین المللی این کشور تدابیر وتصامیم لارم اتخاذ وعملی نماید .وامریکا خودر در نابودی لانه های تررویستی دست به کار شود .
* یک اجماع جهانی به شرکت کشور های هم جوار وقدرت های منطقه ؛ ایالات متحده وکشور های عضو ناتو درمورد مساعی مشترک وهمکاری در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و تامین صلح وامنیت جهانی ومنطقه ای ؛ تامین وتحکیم حاکمیت و استقلال سیاسی وحفظ تمامیت ارضی و حدت ویک پارچه گی افغانستان و اعاده موقف غیر منسلک وبی طرفی دایمی و خوداری از مبدل ساختن ان به صحنه های جنگ های نیابتی کشور های ذیدخل وذینفع منطقه وفرا منطقوی به میان اورده شود .
کابل عزیزدشمنانت نابود باد !!!

Comments are closed.