ما از وحدت نیروهای دموکراتیک وترقی خواه کشور حمایت می نمائیم

          در مقدمه برنامه حزب ملی ترقی  مردم ا فغانستان آمده است :

         ((دموکراسی، حاکمیت قانون، حکومتداری خوب، حقوق بشر و عدالت اجتماعی  با وجود تغیرات نسبی که درعرصه های معارف، تحصیلات عالی، مواصلات، مخابرات، انکشاف دهات، قانونگذاری، آزادی بیان و ایجاد نیروهای مسلح کشور به مشاهده می رسد؛ طبق توقع مردم عملاً تحقق نیا فته است.

        این حالت نه تنها ایجاد یك حركت سرتاسری و ملی رهروان نهضت صلح ،‌ دموكراسی ،‌ ترقی و عدالت اجتماعی را بخاطر بیرون رفت از وضع موجود بعنوان یك ضرورت جدی مطرح میکند،‌ بلكه نیازمندی برای ایجاد حرکت سرتاسری ملی را نیز متبارز می سازد. حزب ما با تآمین تفاهم با احزاب ملی و دموکرات، میخواهد به خلای ناشی از نبود یک حزب قوی، نیرو مند و سرتاسری در کشور پایان بخشد.  با درنظر داشت این امر مهم دست صفا، صمیمیت و برادری را برای تآمین تفاهم تاسطح وحدت سازمانی برای همۀ آنها پیش نموده، با پیروی از دین مبین اسلام، حفظ ارزش های اسلامی و ملی، احترام به پیروان سایر ادیان، مخالفت جدی با هرنوع موارد سوء استفاده از معتقدات دینی و مذهبی مردم، بخاطر تأ مین مقاصد و اغراض سیاسی و گروهی با توکل بر خداوند (ج) و اعتماد به حمایت مردم نجیب کشور برای تحقق اهداف تعین شده ، مبارزه می نماید.))

     تد ویر کنفرانس وحدت حزب مردم ا فغانستان و  حزب ملی ترقی وطن بتاریخ ( 30 ) اسد سال جاری ، در شهر کابل مرکز کشور ، یک رویداد مهم سیاسی بشمار می رود . هر دو حزب سیاسی ، برادر و همسو طی این کنفرانس ، حزب واحدی را  بنام حزب ملی ترقی مردم افغانستان بنیاد گذاشتند وبرای تحقق اهداف مطروحه  حزب در برنامه آن ،  مبارزه مشترک می نمایند.

    تدویر این کنفرانس ، بخوبی نشان داد که همسوئی و حمایت از اندیشه های ترقی خواهانه ، مبارزه برای دموکراسی ، ترقی و عدالت اجتماعی ، دفاع از استقلال ، تمامیت ارضی ، حاکمیت ملی وحفظ منافع ملی کشور وحمایت از خواست ها ونیاز های خلق های زحمتکش افغانستان ، اهداف ووظایفی مشترک اند که  از لحاظ سیاسی وتاریخی این دو حزب برادر وهمسو را با هم پیوند فکری ومبارزاتی داده و این دو حزب بنابر درک مسئولیت های مشترک انسانی ، ملی وتاریخی خود ، عزم ، اراده وتعهد  راستین خود را یکبار دیگر برای مبارزه  عادلانه و مشترک در کشور اعلام نمودند .

     تدویر این کنفرانس آغاز موفقیت ، پیروزی ودست آورد مهم سیاسی برای پروسه ای وحدت نیرو های محسوب می گردد که برای دفاع از میهن ومردم ، در برابر استبداد ، ارتجاع داخلی  و خارجی ، افراطیت ، بنیاد گرائی ، تروریزم ، خشونت ، وحشت ، بربریت وجرایم سازمان یافته ، در برابر نابرابری های اقتصادی و اجتماعی   ، فقر و بیکاری وسایر چالش ها ، بطور صادقانه مبارزه می نمایند .

      حزب ملی ترقی مردم افغانستان ، از وحدت نیرو های ملی ، دموکرات وترقی خواه کشور  بطور همه جانبه وصادقانه حمایت می نماید  و می خواهد تا پروسه وحدت با سایر نیرو های دموکراتیک و ترقی خواه ادامه یابد . حزب ما معتقد است تا تماس ها ، تفاهم  و مذاکره را با نیرو های ملی ، دموکرات وترقی خواه ، غرض وحدت اتحاد  و  همبستگی این نیرو هاپیش برده ، از آن استقبال و حمایت  نموده و از نتایج ملموس ، موثر وهدفمند وحدت  پشتیبانی کامل می نماید . زیرا پراگندگی وتشتت نیروهای ترقی خواه ، هیچ گاهی به نفع مردم ، کشور وجنبش دموکراتیک نبوده وهمواره دشمنان مردم وکشور از آن بهره برده اند.

        اصل مبارزات تاریخی بخوبی می رساند که در همبستگی ووحدت نیروهای ملی ، دموکراتیک وترقی خواه کشور، اعتماد مردم، توانائی ، نیرومندی ، بزرگی وپیروزی وجود دارد و آینده ای درخشان مردم وکشور را تضمین می نماید . برعکس در پراگندگی وتشتت این نیرو ها ،  بدبختی، انزوا ، محدود ماندن ، دست نیا فتن به موفقیت ها و شکست بمشاهده رسیده است .

     بهر اندازه که پروسه ای وحدت نیرو های ترقی خواه کشور ، با  گسترده گی ، سرعت و موفقیت همراه باشد ، به همان اندازه این نیرو ها از اعتماد وحمایت بزرگ مردم برخوردار می گردند ومردم هم به آسانی وسهولت می توانند به آدرس روشن ومشخص نیرو های دموکراتیک کشورمراجعه نمایند ودر نتیجه،  روابط این نیرو ها با مردم تحکیم یا فته  و پایگاه اجتماعی  آن ها در جامعه تقویت گردد .

     حزب ملی ترقی مردم افغانستا ن با رعایت موازین واصول پزیرفته شده حزبی و دموکراتیک ، بدون آنکه در پروسه وحدت خود محور باشد ، به نقش ، موثریت وسازنده گی تمام نیرو های دموکراتیک احترام دارد و ازین اصول پیروی می نماید وبا خود محوری ، بلند پروازی و خود بزرگ بینی ، مخالف است .

       آنهائیکه درست می اندیشند ومسئولانه فکر می کنند ، نسبت به قضایا ی ملی ، منطقوی وجهانی برخورد دقیق و مسئولانه دارند. آنهائیکه نا سنجیده و غیر مسئولانه می اندیشند ، به جنبش ترقی خواهانه در کشور هیچگاهی موثر ومفید نه بوده اند وآنهائیکه نیت ای برای همبستگی ووحدت نداشته باشند، همیشه دور خود چرخیده و موفقیت بدست نیاورده اند.

     اکنون زمان آن فرارسیده وضرورت است تا احزاب ترقی خواه سراسری ، فراگیر وبزرگ گردد و مردم بالای آنها  اعتماد کرده و از آن ها حمایت نمایند. زیرا این گونه احزاب که هم بزرگ باشند وهم سراسری ، می توانند در مقیاس کشور مصدر خدمات بزرگ برای مردم گردند.سراسری شدن ، فراگیر بودن وبزرگ شدن فقط با وحدت و همبستگی ممکن است ودرین صورت می شود تا بحیث حزب تاثیرگذار در معادلات سیاسی کشور مطرح گردیده و  به نفع مردم تبارز نمایند .

       با توجه به وضع اقتصادی ، اجتماعی وسیاسی موجود کشور،  بیشتر از هر زمان دیگر ، همبستگی ووحدت نیروهای دموکراتیک وترقی خواه بحیث یک نیاز و ضرورت جدی مطرح می گردد و از تمام این نیرو ها می طلبدکه با احساس مسئولیت های ملی وتاریخی ، این نیاز وضرورت را درک نمایند  تا  با تامین وحدت به خلای ناشی از نبود حزب سیاسی  سراسری ، فراگیر و نیرو مند در کشور پایان بخشیده شود . زیرا مبارزه در راه تامین امنیت ، صلح  و ثبات کشور ، بهبود حیات ا قتصادی ، اجتماعی و سیاسی جامعه  و مبارزه در راه دموکراسی ، ترقی وعدالت اجتماعی وخوشبختی انسان زحمتکش از وظایف تاخیر ناپذیر ترقی خواهان و عدالت پسندان کشور محسوب می گردد .

     حزب ملی ترقی مردم افغانستان ، برای تامین وحدت تمام نیرو های ملی ، دموکرات و ترقی خواه کشور با تمام صداقت مبارزه می نماید و باور کامل دارد که وحدت ضامن پیروزی ما وخوشبختی ، سعادت و بهزیستی مردم رنجیده ماست .

Leave a Reply