قابل توجه کمیته تدارک تدویر کنگره حزب

S.Karmand

صمد کارمند

رفقا و دوستان قدرمند!
قابل توجه كميته تدارك كنگره حزب!
ما روز هائ دشوار را سپرئ نموديم ، جدايي ها و تقابل ها ما را بيچاره تر ساخت و با تاسف نقش مثبت احزاب ملئ و مترقئ كمتر در روند سياسئ كشور وجود داشت و دارد.
سالهائ گذشته را به منظور وحدت ها و كنار امدن ها تجربه كرديم اما انچنان كه ارزو برده ميشد نشد.
حالا دوباره ما در روند يك امر بزرگ ملئ و انسانئ قرار داريم، مردم از ما و نيرو هائ ملئ و مترقئ انتظارات بيشتر دارند.
رفتن بطرف كنگره حزب را كه يك امر مقدس و ضرور است بايد گرامئ داشت و با تمام قوت در راه تدوير كنگره و تحقق أهداف آن گام گذاشت.
اينكه اسناد حزبئ به نظر خواهئ كشانيده شده كاريست درست و نشاندهنده ئ احترام به دموكراسئ و نظريات اعضا، دوستان و علاقمندان حزب ميباشد.
ضرور است تا نام حزب كوتاه و با مسما باشد به نظر من بهترين اسم همانا ” حزب مردم افغانستان” است با اين نام شما ساحه فعاليت بيشتر در ميان مردم و جامعه خواهيد داشت و در اين نام شما به مردم افغانستان تعلق ميگيريد نه به يك حلقه خاص.
دموكراسئ درون حزبئ بيشتر از پيش رشد داده شود از مسوول يك حوزه حزبئ تا ريس حزب را بايد در فضائ ديموكراتيك انتخاب كرد و بهتر خواهد بود تا هر فرد بيشتر از دو بار حق انتخاب در يك موقف حزبئ را نداشته باشد.
حق فردي و ازادئ نظريات حمايت شود و حزب از سنترياليزم ديموكراتيك به قانونيت ديموكراتيك گذار نمايد و این امر در تمام ستون حزبئ نهادينه شود.
كادر ها به أساس شايسته بودن ، تجربه و تخصص كارئ شان پيشكش شوند و به هر نوع معامله گرئ و امتياز دادن هائ سليقوئ نقطه پايان گذاشته شود.
ساختار هائ تشكيلاتئ حزب مختصر و كارا طرح و به ساحه فعاليت هر كميسيون و ساختار حزبئ ميدان بيشتر داده شود.
به چهره هائ جوان و با استعداد توجه بيشتر شود ، ضرور است تا كنگره به حضور جوانان ارزش بيشتر قايل شود و برائ اين كار با پيشكش نمودن شعار ها و أهداف دقيق دو باره بخاطر جلب جوانان اعتماد سازئ صورت گيرد.
استقلاليت و هويت حزب به صورت جدئ در نظر گرفته شود، در ائتلاف هائ مفيد و ضرور بخاطر منافع مردم و وطن شركت و در نهايت حمايت شود اما با حفظ هويت و استقلاليت حزب.
كنگره و رهبرئ بعد از كنگره به سياست هائ جارئ حزب و موقف گرفتن در مقابل حوادث سياسئ كشور توجه نمايند و با اتخاد تدايبر اصولئ و مردمئ پايه هائ اجتماعئ حزب توسعه داده شود.
ما بايد يك تعريف دقيق از انديشه حزب داشته باشيم ، زيرا انديشه و نام حزب بخاطر جلب و جذب مردم به خصوص جوانان جايگاه خاص دارد.
بدون انديشه نميتوان يك تشكيلات كارئ و مؤثر داشت.

صمد كارمند
١٤ اگست ٢٠١٧

Comments are closed.