نخستین اجالس ایتالف احزاب و سازمانهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان برگزار گردید

نخستین اجالس مجمع عمومی ایتالف احزاب و سازمانهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان، به ریاست دکتور عبدالله نایبی، رییس نهضت ایندٔە افغانستان بعد از ظهر روز شنبه 5 حمل، در شهر کابل برگزار گردید.

اقای نایبی، پس از ابراز خیر مقدم به اشتراک کنندگان جلسه، ضمن تٔاکید بر نیاز مبرم همسویی و اتحادٓ میان احزاب، نیروها و ساختارهای سیاسی دموکراتیک، عدالت طلب و ترقیخواه کشور، گفت:” اقدام امروزی ما صفحٔە جدیدی برای از سر گیری مبارزٔە دادخواهانٔە ماست. ما وظیفه داریم تا با احساس مسوولیت در قبال منافع مردم افغانستان، رسالت تاریخی خود را مبنی بر اساس گذاری یک نهاد سیاسی
ممثل اراده و خواست توده های زحمتکش افغانستان، به سر رسانیم…”
سپس، محترم احمد شاهین رییس حزب تفاهم و دموکراسی گزارش مفصل مجمع همسویی را به خوانش گرفت که متعاقبًا مجمع عمومی ایتالف، پالتفورم و اصول تشکیالتی، اعالمیٔە مطبوعاتی و فراخوان ایتالف را به اتفاق ارٔا به تصویب رساند.
هچنان اقای سید منصور نادری رییس حزب پیوند ملی افغانستان و نمایندٔە منتخب مردم والیت بغالن در مجلس نمایندگان، بر بنیاد اصول تشکیالتی، به حیث نخستین رییس دوره یی ایتالف احزاب و سازمانهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان، تعیین گردید.
اجالس مجمع عمومی ایتالف فیصله نمود تا ایجاد این ایتالف سیاسی، در همایش بزرگی با شرکت اعضا و هواه خواهان احزاب و سازمانهای شامل ایتالف با حضور رسانه های داخلی و خارجی، به تاریخ ششم حمل اعالن موجودیت کند.
در حال حاضر این احزاب و سازمانهای سیاسی مشمول ساختار ایتالف احزاب و سازمانهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان گردیده اند:
حزب پیوند ملی افغانستان، شورای تفاهم برای وحدت نیروهای دموکرات، ترقیخواه و طرفدار عدالت، حزب تفاهم و دموکراسی افغانستان، نهضت ایندٔە افغانستان، حزب نهضت فراگیر ترقی و دموکراسی افغانستان.
ست که هدف اصلی ایتالف احزاب و سازمانهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان، تالش در راستای نیروها، سازمانها، و احزاب وفادار به ارزشهای دموکراسی و باورمند به منافع مردم افغانستان به ویژه لیه های فقیر و تهیدست جامعه، اعالم گردیده است.ا
– – – – –
گفتنی انسجام اقشار و
اجالس مجمع عمومی، با سخنرانی نخستین رییس دوره یی ایتالف، در فضای همبستگی، صمیمانه و رفیقانه حوالی ساعت 5 عصر پایان یافت.
همچنان، اجالس شورای عالی ایتالف دایر گردید و مطابق اجندا، اعضای هیٔيت ریسه را در اجرایی کردن ان، مٔوظف گردانید.
در نخستین جلسٔە هیٔيت ریسه ایتالف که بالفاصله دایر گردید، اقای دستگیر هژبر به عنوان سخنگو و اقای محمد طاهر زاهل به عنوان منشی هیٔيت رییسٔە ایتالف تعیین گردیدند.
بر بنیاد فیصلٔە هیٔيت رییسٔە ایتالف، قرار است همایش بزرگ سیاسی به منظور اعالن رسمی موجودیت ایتالف احزاب و سازمانهای دموکرات و ترقیخواه افغانستان، صبح روز یکشنبه ششم حمل در شهر کابل برگزار گردد.
فوتو های از مراسم

Comments are closed.