پیام تبریکیه دارالانشای حزب متحدملی ترقی مردم افغانستان به مناسبت روز جهانی کارگر

 

شهر کابل ثور1396

کارگران و زحمتکشان عزیز!

دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان , افتخار دارد که بمناسبت اول ماه می , روز همبستگی جهانی کارگر , شادباش ها , تبریکات صمیمانه خود را , به تمام کارگران و زحمتکشان افغانستان و جهان تقدیم مینماید.
تجلیل و بزرگداشت از اول می , هم در افغانستان و هم در سایر کشور ها , پیشینه تاریخی و مشحون از مبارزات عادلانه , افتخارات بس بزرگ , قربانی ها و فداکاری های فراموش ناشدنی دارد که هر وطندوست و ترقی خواه میتواند به آن ببالد.
خواست ها و مطالبات عادلانه کارگران و زحمتکشان افغانستان و جهان از حمایت مردم و نیرو های دموکراتیک و ترقی خواه برخوردار بوده و میباشد و همیشه با تمام امکانات مادی و معنوی در کنار آنها قرار داشته و دارند.
کاهش ساعات کار , تادیه مزد مساوی در برابر کار مساوی , شرکت در اعتصابات و تظاهرات مسالمت آمیز, تنظیم قانون کار و سایر مقررات و لوایح کاری بطور عادلانه, بهبود شرایط بازار کار , استفاده لازم از ظرفیت های کاری , تجارب علمی و فنی کارگران , عرضه خدمات و بیمه صحی , حق اموزش , استراحت و سفر , ایجاد اتحادیه ها و ارتقای نقش آن ها در دستگاه دولت و جامعه , بهبود حیات اقتصادی , اجتماعی و فرهنگی انها , شرایط امنی کار ,خواست ها و مطالبات قانونی و طبیعی کارگران و زحمتکشان بوده که پیوسته مورد حمایت ما قرار دارد.
تجلیل از اول می , تجلیل از کار و زحمت و تجلیل از نقش شایسته و بی بدیل کارگران و زحمتکشان در روند های ترقی و پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی جوامع و پیروزی انقلاب های اجتماعی و تاریخی میباشد.
حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان,از مبارزات کارگران و تمام زحمتکشان کشور در راه آزادی , دموکراسی, ترقی و عدالت اجتماعی پشتیبانی مینماید و خود را متعهد به پیشرفت اقتصادی و انکشاف کشور میداند. این حزب در (( راه رفع عقب مانده گی اقتصادی کشور , بسیج مردم و جامعه مدنی در جهت تعمیل برنامه ریزی های کوتاه مدت و دراز مدت برای بازسازی افغانستان با استفاده از تمام ظرفیت های موجود سکتور دولتی , مختلط, خصوصی ,کوپراتیفی , و سرمایه گذاری بیشتر در عرصه زیر بنایی و منابع طبیعی , زراعت و انکشاف دهات , معارف و خدمات اجتماعی , حمایت از مطالبات اقتصادی معاش گیران و تقویت جنبش سند یکایی)) مبارزه مینماید.
حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان کم کاری ها و عدم توجه دولت را با در نظر داشت کمک های بزرگ مالی جامعه جهانی در راستای کاهش فقر ,اعمار زیر بنا ها و ایجاد زمینه های کار , بیکاری و بهبود حیات اقتصادی و اجتماعی مردم در جامعه محکوم مینماید.
ما باور کامل داریم که کارگران و زحمتکشان آگاه و وطندوست ما از ادامه چالش ها ی عمده و موجود در کشور شدیدا” نگران بوده و رنج میبرند. ختم جنگ , خونریزی و جلوگیری از مداخلات استخبارات منطقه را برای تامین امنیت که شرایط ضروری ترقی و پیشرفت کشور محسوب میگردد, مهم میدانند. حمایت از نیرو های دفاعی و امنیتی , تقویت قوای مسلح, تامین وحدت ملی مردم, همبستگی و وحدت تمام نیرو های ترقی خواه کشور را یگانه ضامن پیروزی مردم و دولت افغانستان در شرایط امروز و فردای کشور محسوب مینماید.
حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان از خواست ها و مطالبات کارگران و زحمتکشان افغانستان در تمام عرصه های اقتصادی , اجتماعی و سیاسی حمایت نموده و همیشه در کنار شان قرار دارد.
در حالیکه ما دستان پرتوان هر کارگر و زحمتکش عزیز کشور را صمیمانه میفشاریم , اول می , این روز تاریخی را یکبار دیگر برای هر یک شما قلبا” تبریک گفته , پیروزی های شما رادر مبارزه عادلانه تان آرزو مینماییم.
_ فرخنده باد اول ماه می , روز همبستگی بین المللی کارگران.
بااحترام
پوهاند دوکتور محمد داود راوش
رییس حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

Comments are closed.