پیام تسلیت دارالانشای حزب متحدملی ترقی مردم افغانستان (۱۸/۱۲/۱۳۹۵).

باتاسف فراوان امروز چهارشنبه دشمن قسم خورده مردم افغانستان یکبار دیگر به کارنامه های سیاه و ننگین خود افزوده ،خلاف تمام میثاق ها و نورم های بین المللی که حتی در حین جنگ دو کشور هم شفاخانه هامصُون و از گزند حملات در امان میباشد، حوالی ساعت ۹ صبح با حمله انتحاری بر شفاخانه سردار محمد داود (چهارصدبستر) به روی مریضان،دوکتوران و خدمه طبی آتش کشوده اولین قتل و کشتار کتلوی کارمندان صحی در کشور را ثبت نموده حدود ۱۱۰ تن از هموطنان ما شهید و مجروح گردیده اند.
در مقابل نیرو های قهرمان کماندو دست به عمل متقابل زده و حمله کننده گان را نابود ساختند.
دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان این عمل ناجوانمردانه ،غیر انسانی و بزدلانه دشمنان وطن را با شدید ترین الفاظ محکوم و تقبیح مینماید. خواستار قطع جنگ ،تامین صلح سراسری در کشور بوده ،آغاز مذاکرات بین الافغانی را خواستار است تا دست استخبارات بیگانه و همسایه که در امور داخلی ما دراز است کوتاه گردد. بجای اشک ،گریه و زجه مادران و خواهران ما ،خوشی ،صلح ،امنیت و خوشبختی دروازه خانه های ما را بکوبد و گل لبخند بر لب های خشکیده هموطنان هویدا گردد.
دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان درین غم بزرگ جامعه طبی کشور خود را شریک دانسته ،برای قربانیان رویداد بهشت برین ،برای بازمانده گان شان صبر جمیل آرزو نموده و به زخمیان رویداد شفا عاجل خواستار است.
از مقامات مسئول امنیتی ، شورای امنیت ملی و سرقوماندانی اعلی کشور تقاضا داریم تا با وجود هوشدار های سفارت آمریکا،چرا بی تفاوتی اختیار کرده و تدابیر تشدیدی امنیتی اتخاذ ننمودند.عاملین سهل انگاری را تثبیت و به شدید ترین مجازات محکوم نمایند.
_مرگ بر دشمنان قسم خورده وطن.
_زنده باد نیروهای قهرمان دفاعی امنیتی کشور.

با درود ها
پوهاند دوکتور محمد داود را وش
رئیس حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

Comments are closed.