پیام تسلیت دارالانشای حزب متحدملی ترقی مردم افغانستان به مناسبت فاجعه المناک قول ارودی شهین- بلخ

یکبار دیگر چهره خون آشام و غیر اسلامی مخالفین مسلح وطن بر ملا شد. یکبار دیگر زمین وطن با خون پاک جوانان برومند کشور لاله گون شد.

دشمن قسم خورده مردم افغانستان بتاریخ اول ثور ،روز جمعه حوالی ظهر ،زمانیکه منسوبین دلیر و قهرمان قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مسجد شریف مشغول ادای نماز جمعه بودند،خلاف تمام موازین دینی ،و اخلاقی بالای نماز گزاران غیر مسلح حمله نمودند که عده یی کثیر از جوانان اردو جام شهادت نوشیده وهم عده یی زخم برداشته اند.

دارالانشای ح.م.م.ت.م.ا به نماینده گی از اعضای حزب این عمل بزدلانه،جبونانه و دور از کرامت انسانی و اسلامی نیرو های ضد ملی و ضد وطن را با شدید ترین الفاظ محکوم و تقبیح نموده  ،حمله بر خانه خدا و نماز گزاران بی دفاع،آنهم در روز جمعه  و ماه مبارک رجب را کار بزدلان و دشمنان اسلام عزیز دانسته ،چهره سیاه شان به مردم کشور و جهانیان بر ملا گردید.

دارالانشای حزب ،عمیق ترین تسلیت ها و تاثرات خود را به مناسبت شهادت جانبازان وطن به همه مردم ،نیرو های قهرمان مسلح کشور،قول اردوی ۲۰۹ شاهین ،فامیلها و هم‌قطاران شهدای عزیز ابراز نموده ،روح شهدا شاد و فردوس برین جایشان. برای زخمی ها شفای عاجل خواهانند.

از مقامات مسوول میخواهیم تا چگونگی حادثه را دقیقا”بررسی و مسببین آنرا مورد مجازات قرار دهند.

از سر قوماندانی اعلی قوای مسلح کشور می‌طلبیم تا تدابیر شدید و دقیق امنیتی را در اطراف قرارگاه ها و قطعات نظامی سراسر کشور ایجاد و ارگانهای کشفی و استخباراتی را فعال و فعالتر نمایند تا حرکات و فعالیت های مخالفین را تحت کنترل اوپراتیفی قرارداده در مواقع لازم به خنثی سازی فعالیتهای خرابکارانه دشمن پاسخ دندان شکن بدهند.

یکبار دیگر تسلیت خود را به فامیل های شهدا ابراز نموده ،برای زخمی های حادثه شفای عاجل تمنا داریم .

_منسوبین اردوی ملی در غم تان شریکیم.

_خشونت بس است.  نابود باد جنگ.

با احترام

پوهاند دوکتور محمد داود را وش

رئیس حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

Comments are closed.