مقابله با تروریزم ، مبارزه مشترک وصادقانه می خواهد

Untitled

سالهاست که تروریزم، افغانستان، منطقه وجهان را مورد تهدید قرار داده و از مردم بطور بی رحمانه قربانی گرفته و می گیرد. تروریزم به هیچ چیز از جمله حقوق و آزادی های انسانی ، دموکراسی، ترقی وعدالت اجتماعی وتمام ارزش های ملی، اجتماعی، تاریخی ومدنی ، باور ندارد.
تروریزم در همه ابعاد فعالیت آن، برای نابودی ارزش های مادی ومعنوی بشریت ، به تلاشهای خصمانه وبیرحمانه خود ادامه داده و می دهد. برداشت های تحریف شده از تمام مسایل را می خواهد ارائه و بر مردم وکشور ها، تحمیل وبرای اسقرار تسلط وحاکمیت خود می کوشد.
قربانی های که مردم افغانستان، منطقه وجهان تا کنون ناشی از فعالیت های تروریستی ، داده ومی دهند ، این مسئله را می رساند که آنچه امروز مهم ودر خور اهمیت بزرگ می باشد ، مبارزه صادقانه ومشترک باتروریزم درافغانستان، منطقه وجهان است .
حوادث تروریستی چندی قبل شهرپاریس ، حوادث اخیر تروریستی بروکسل ، حوادث اخیر تروریستی میدان ورزشی شهر بغداد وحوادث تروریستی شام یکشنبه 27مارچ 2016 پارک گلشن اقبال شهرلاهور کشورپاکستان و تمام حوادث تروریستی که تا حال در هر نقطه از جهان انجام یافته ، بیانگر آن است که در مبارزه باتروریزم سیاست های دوگانه دنبال گردیده ومیگردد وتاهنوز مبارزه مشترک وواحدی در مقابله باتروریزم ، در منطقه وجهان وجود ندارد تا علیه تروریزم انجام گردد. این همه حوادث خونین وقربانی های که مردمان وکشور ها متحمل گردیده ومیگردند، ناشی از ادامه سیاست های دوگانه ، غیرصادقانه وغیر مشترک در مبارزه با تروریزم است.
از دوسال می شود که مذاکرات چارجانبه ( افغانستان، پاکستان، امریکا وچین ) برای تامین صلح درافغانستان، آغازگردیده وقرار بود که درین اواخر نماینده مخالفین دولت افغانستان درین مذاکرات باالاثر تشویق وترغیب حکومت پاکستان نیز شرکت نماید ، اما تاهنوز نه این مذاکرات دایر گردیده و نه از توافق وشرکت مخالفین دولت افغانستان در مذاکرات و نه از موقف حکومت پاکستان در مورد ، چیزی وجود دارد.
شماری از تحلیل گران باور دارند که حکومت پاکستان در فصل زمستان به بهنانه مذاکرات صلح ، برای مخالفین دولت افغانستان زمینه آماده گی های جنگی را در افغانستان مساعد می سازد تا دولت افغانستان را مصروف مذاکرات ساخته واز فعالیت محاربوی نیروهای دفاعی وامنیتی افغانستان علیه مخالفین جلوگیری نموده ، تا باشد که مخالفین در فصل بهار به اصطلاح با آماده گی ، به جنگ علیه مردم ودولت افغانستان بپردازد و همینکه فصل بهار آغاز می شود ، مسایل مربوط به مذاکرات وصلح افغانستان از جانب حکومت پاکستان فروکش کرده وبه فراموشی، سپرده می شود.
اکنون سوال مطرح می گردد که اگر واقعاً حکومت پاکستان می خواهد تا درامر مبارزه باتروریزم صادقانه عمل نماید ، پس چرا با موقف روشن ، مشخص وصداقت کامل با افغانستان، به مبارزه مشترک علیه تروریزم نمی پردازد. در حالیکه همین تروریزم است که از مردم پاکستان چگونه بطور بیرحمانه قربانی گرفته و می گیرد و مردم پاکستان را مانند مردم افغانستان ، به خاک وخون می کشاند.
در حالیکه مردمان افغانستان وپاکستان باهم برادر هستند ، از قربانی های همدیگر متاثرگردیده ورنج میبرند ودراندوه وغم همدیگر شریک بوده ، اما به گفته احمد رشید نویسنده معروف پاکستان، این حکومت های پاکستان بوده وهستند که نه با مردم خود دوست بوده ونه با مردم کشور های همسایه خود.
حوادث اخیر در شهرلاهور پاکستان، می تواند بهترین درس آموزنده باشد برای حکومت پاکستان ، تا مسئولیت های ملی ، سیاسی وامنیتی خود را در رابطه به حفظ جان ومال مردم پاکستان ، در مقابل تروریزم درک نموده ودر امر مبارزه باتروریزم در پاکستان ومنطقه ، به اقدامات صادقانه متوسل گردد. اگر مراکز تروریزم در خاک پاکستان کمافی السابق نابود نه گردد، اگر به حمایت های مادی ومعنوی از تروریزم در پاکستان خاتمه داده نه شود واگر از صدور تروریزم از سرحدات پاکستان جلوگیری به عمل نه یاید ، چگونه درپاکستان با تروریزم مقابله می نمایند. ؟
اکنون زمان آن فرارسیده تا حکومت پاکستان با مسئولیت که در برابر مردم آن کشور دارد ، برای آنکه از قربانی های بیشتر مردم پاکستان ناشی از فعالیت های تروریستی جلوگیری نماید ، در مقابل تروریزم در خاک پاکستان با قاطعیت عمل نماید وهم برای آغاز مذکرات صلح افغانستان وقطع فعالیت های مخالفین دولت افغانستان در خاک پاکستان وقطع ادامه خونریزی وخشونت در افغانستان ، صداقت خود را تبارز بدهد واجازه ندهد تا تروریزم از خاک پاکستان به حیث تخته خیز تجاوز علیه افغانستان، استفاده نماید .
مردم افغانستان وپاکستان باهم برادر هستند، صلح ، امنیت ، ثبات ورفاه خواست مشترک ودایمی آنها بوده وبه همین گونه تروریزم دشمن مشترک شان میباشد ولازم است تا با این دشمن مشترک مبارزه مشترک وصادقانه صورت گیرد تا باشد که بیش ازین مردمان باهم برادر دو کشور قربانی تروریزم نگردند.

Comments are closed.