پيام دارالانشای حزب ملی ترقی افغانستان

کابل – افغانستان

١١حمل – ۱۳۹

 ⁃ در باره شیوع و کنترول به موقع بیماری کورونا .

دارالانشای حزب ملی ترقی افغانستان بر اساس معلومات جدید سازمان بهداشت جهانی و وزارت صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان ، شیوع سریع ویروس کورونا را در قاره های مختلف دنیا يک خطر جدی برای سلامت کلیه باشندگان کره خاکی ما تلقی می نماید . ویروس بیماری کورونا در مقطع کوتاه زمانی تعداد زیادی مردمان جهان را تهدید به مرگ کرده و عده چشمگیر آنها تا به حال در برابر این ویروس کشنده دست و پنجه نرم می کنند .

نتایج دست داشته تحقیقات انجام یافته می رسانند که واکسین و ادویه های اثر گزار کنترول این بیماری تا به حال کشف نه گردیده است، لذا سازمان صحی جهان و وزارت صحت عامه کشور جهت کنترول هر چی سریعتر ویروس کورونا به وقایه این بیماری پا فشاری می نمایند .

به خاطر وقایه مطمئن ، نگهداشت حفظ الصحه یومیه ، تغذیه سبزیجات ، ستروس و نوشابه های گرم توصیه میگردد. کنترول رفت و آمدها ، صفایی خانه های مسکونی ، تعقیب و عملی کردن مشوره ها و هدایات ادارات ، مراکز و کارشناسان صحی کشور بخش مهم وقایه در امر مبارزه علیه ویروس کورونا به شمار میروند .

دارالانشأی حزب ملی ترقی افغانستان به تاسف اظهار میدارد ، که از یک طرف بیماری کشنده کورونا حیات مردم رنجدیده کشور را در معرض خطر جدی قرار داده و از طرف دیگر احتکار و گرانفروشی مواد ارتزاقی و سایر اجناسیکه در زندگی روزمره اهالی کشور مورد استفاده قرار می گیرند ، بیداد می کنند .

اگر چی حکومت دست به یک سلسله اقداماتی مهم زده است، قرنطين شهرها ، کنترول قیم مواد خوراکه و سایر اجناس ضروری دیگر صورت می پذیرد و در پهلوی آن جهت بلند بردن سطح اگاهی  مردم در باره تاثیرات ناگوار بیماری کورونا، معلومات مفید از طریق رسانه ها پخش می شوند . اما بخشی از باشندگان شهرها ، قرا و قصبات توصیه های پزشکی و درمانی را به طور لازم مراعات نه می نمایند ، لذا ارقام تثبیت مثبت ویروس کورونا ارتقا می یابند و سلامت هموطنان ما جدن در معرض خطر مدهش قرار می گیرد. در پهلوی آن یک تعداد ادارات و کارکنان موسسات دولتی در باره تطبیق تصامیم حکومت از خود سهل انگاری نشان میدهند و سلامت شهروندان کشور را به خطر جدی مواجه می سازند .

دارالانشأی حزب ملی ترقی افغانستان از تمام اعضای حزب ، شوراها و مردم کشور می طلبند ، که شیوع و تاثیرات ناګوار ویروس کورونا را جدی تلقی نموده رهنمودهای پزشکی و درمانی موسسات صحی جهانی و وزارت صحت عامه کشور  را به صورت درست مراعات نموده و مطابق ان گامهای عملی بردارند .

اعضای حزب و شوراهای آنها مکلفیت دارند طبق هدایات و مشوره های صحی در بلند بردن سطح آگاهی مردم و کمک به آسیب دیدگان بیماری کشنده کورونا گروه‌های داوطلب کمک رسان تشکیل داده و در ساحات زیست خویش هموطنان محتاج را در بخش های مختلف همکاری رسانند .

حزب ملی ترقی افغانستان

کمیسیون تبلیغ وفرهنګ

 

Comments are closed.