پیشنهادات به کمیته تدارک تدویر کنگره حزب

زرغونه ولیz.wali

سلام و عرض أدب به رفقاى عزيز!
– نام حزب،حزب دموكراتيك مردم افغانستان باشد،كلمه دموكراتيك خود هدف و خط كارى حزب را در بر مى گيرد.
– بيرق افغانستان در جهان به همان سه رنگ سابق معرفى است و معناى بسبار عالى هم دارد انتخاب شود ولى در نشان آن تغيرات بيايد كه نشان حزب جا داده شود.
بخاطريكه چند بار بيرق تغير كرد انعكاس خوب نداشته است.مثل بيرق سرخ

– در مورد انتخاب رفقا:

بدون در نظر گرفتن واسطه ،شناخت هاى شخصى وغيره مسائل منفى كه در ارتقأ كادرها وجود داشت از قبيل راه یافتن واسطه داران به كميته مركزى و ديگر صفوف در رده هاى پايان، باید عمل کرد، زيرا نتايج تلخ آنراتا امروز با خود داریم.
لياقت ،أهليت ،كار فهمى ،صداقت و اعتماد شخصيتى در نظر گرفته شود در فضاى دموكراتيك راى گيرى صادقانه صورت گیرد، در راى گيرى سازماندهى هاى قبلى بخاطر پيشكش كردن تعدادى كه يكه تاز ،خود خواه ، و موقف پرست استند و تجربه شده اند صورت نگيرد،به كادر هاى جوان و جديد توجه صورت گيرد .
زيرا اگر ما در انتخابات آزاد با چنين مسایل بر خورديم، أصول دموكراسى نقض مى شود .

– اساسنامه وبرنامه حزب بر اصل دموكراسى،تامین عدالت اجتماعى وتامين صلح، ثبات و قطع جنگ و دفاع از حقوق عامه مردم به أساس نورم هاى ملى و بين الملى تهيه شود.
در خط مشی سياسى بايد مسائل مبرم ونقش احزاب دموكرات ، جزيره هاى حزبى، شخصيت هاى ملى و مترقى نخبه گان در تأمين صلح و قطع جنگ در اولويت قرار گيرد،واز هر نوعه مذاكره معامله گرانه بالای حقوق علیای مردم و منافع كشور جدا جلوگيرى شود،زيرا با دشمنان طبقاتى كنار امدن ها نتايج مثبت را در قبال نداشته است و نخواهد داشت.
در قسمت فعاليت هاى ارگان های نشراتی:
امروز جهان مدرن انترنت است، بايد در بیشترمسایل،از نشرات وتبليغات انترنتى و لايف در محل استفاده صورت گیردو با ايجاد صفحات مشخص از نشرات انترنتی استفاده ی بیشتر صورت گیرد زيرا مصرف كمتر و نتيجه بيشتر بخصوص در بين جوانان دارد.
ولى نشرات نور مال رسانه اى را هم با نشرایدفراموش نکنید زيرا نسل كهنه ما كه همه سياسيون و نخبه گان با تجربه استند با انترنت بيشتر اشنايى ندارند ومثل سابق از اخبار ورسانه هاى چاپی استفاده مى كنند.

Comments are closed.