اعلامیه دارالانشأ حزب ترقی ملی افغانستان

کابل- افغانستان

۲۹ دلو ۱۳۹۸ خورشیدی

حزب ترقی ملی افغانستان با مسرت اطلاع حاصل کرد که بر اساس نتایج نهایی رای شماری انتخابات ریاست جمهوری که از جانب کمیسیون مستقل انتخابات اعلان شد، و بدین ترتیب، رهبر این تیم محمد اشرف غنی برای بار دوم  به حیث رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان انتخاب شد.

با اغتنام از فرصت، تبریکات حزب و شخص خود را خدمت رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی افغانستان، جناب محمد اشرف غنی ارایه می دارم.

حزب ما که بر طبق فیصله مشترک اعضای حزب، کادرها، و رهبری حزب از تیم دولت ساز پشتیبانی کرد افتخار دارد که در جهت مدیریت درست وطن در وضعیت دشوار کنونی، رهبری سالم پروسه جاری صلح، تقویت نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، اتکا بر منابع طبیعی کشور  و در مجموع، در جهت منافع مردم افغانستان، از میان تیم های انتخاباتی تیم دولت ساز را، که در رأس آن محمد اشرف غنی  قرار دارد، برگزیده است.

هرچند مردم افغانستان در شرایط نهایت پیچیده برای انتخاب نامزد مورد نظر خود برای مقام ریاست جمهوری، با وجود تهدید های امنیتی و خطر مرگ با جرات به پای صندوق های رای رفتند، اما شماری از گروه ها و عناصر با رفتار غیردموکراتیک و برخورد های غیرمسلکی با کمیسیون های انتخاباتی باعث آن شدند تا نتایج رأی شماری در زمان معین اعلان نشود، که این امر خود موجب بروز شک و هراس در میان مردم گردید. از اثر تشویق شماری از عناصر نامطلوب برخی حلقه های معلوم الحال خارجی مردم افغانستان را با خطر ضعف و آسیب پذیری وحدت ملی و جغرافیای افغانستان تهدید کردند، اما از اثر فشار مردم افغانستان، نهاد های سیاسی و مدنی وطندوست، شخصیت های ملی  میهنی، کمیسیون های مستقل انتخاباتی و رسیدگی به شکایت های انتخاباتی بالاخره تصمیم گرفتند تا نتایج نهایی را اعلان کنند.

از نظر دارالانشا حزب ضرور است تا از اعلان نتایج نهایی پشتیبانی شود. ملت ، بخصوص روشنفکران وطن دوست، در جهت نهادینه ساختن دموکراسی جوان افغانی، بازسازی کشور، تامین قانونیت، بخصوص حقوق شهروندی و حراست از حقوق زنان، مبارزه همه جانبه بر ضد هرگونه فساد، و به پیروزی رسانیدن پروسه جاری صلح باید یک پارچه، به مثابه مشت کوبنده شود.

همین طور جامعه جهانی، بخصوص ناتو و ایالات متحده امریکا تشویق شوند تا در جهت حفظ ارزش های دموکراتیک کمک های اخلاقی و در کار بازسازی کشور همکاری مثمر کنند.

دارالانشا حزب به آن تیم های مخالفی که در رقابت‌های انتخاباتی شکست خورده اند مشاوره می دهد مطابق قانون اساسی افغانستان و لوایح و فیصله های کمیسیون های انتخاباتی پذیرش نتایج نهایی را بیشتر از این معطل نکنند و از حرکت ها، واکنش ها و اظهاراتی که کشور را به سمت بحران ببرد جدٱ اجتناب ورزند.

عبدالحی مالک  ریس حزب ملی ترقی افغانستان

Comments are closed.